niedziela, 20 listopada 2016

Dezynfekcja w salonie fryzjerskim,tak czy nie?

Cześć :) !


Każdy z Nas odwiedza salon fryzjerski.Jedni częściej,niektórzy rzadziej :)
Wykonujemy farbowanie,rozjaśnianie,czy strzyżenie a nawet pielęgnacje.
Czy chociaż ktoś z Was pomyślał,że oprócz talentu,wypasionego sprzętu i salonu jest przestrzegana higiena fryzjera? No i właśnie dziś o tym opowiem :)

Przychodzimy do salonu,czekamy na naszą kolej a przed nami fryzjer wykonuje strzyżenie używając nożyczek,grzebienia do strzyżenie,grzebienia do rozczesywania włosów . Fryzura wyszła pięknie,klient zadowolony.Kolej na Nas.Czy Twój fryzjer po strzyżeniu zdezynfekował narzędzia  albo zmienił na inne?  Dlaczego warto zwracać na to uwagę?

Czym można zarazić się u fryzjera,który nie przestrzega zasad higieny?

1.Łupież,któremu towarzyszy zapalenie skóry
2.Wszy,jeśli narzędzie i salon po rozpoznaniu u klienta wszów nie będą dezynfekowane grozi to nie tylko zarażeniem,zamknięciem salonu ale również odebraniem prawa wykonania zwodu.
3.Gronkowiec złocisty,wywołuje zapalenie mieszków włosowych i nadmierne wypadanie włosów.
4.Paciorkowiec,może doprowadzić do zniszczenia,utraty cebulek włosa co prowadzi do łysienia.
5.Wirus HIV,można się nim zarazić poprzez nie zdezynfekowane Gorzyczki,grzebienie,brzytwy.
6.Wirus HCV,można się zarazić się poprzez zranienie skóry zainfekowaną brzytwą czy nożyczkami.
7.Wirus HBV ,który doprowadza do zapalenia wątroby.
8.Mogą pojawić się na skórze głowy,w okolicach karku krostki,zaczerwienia.

Na co należy zwrócić uwagę w salonie?
- Czy w zasięgu ręki pracownika jest mydło,środek do dezynfekcji rąk,ręcznik papierowy,
-Czy wszelkie zadrapania,skaleczenia są zabezpieczone plastrem opatrunkowym przez fryzjera
- Czy narzędzie bezpośredniego użytku są po każdym dezynfekowane
- Czy fryzjer używa suchych,czystych peleryn ochronnych i ręczników
- Czy pracownik umył ręce po wykonaniu usługi

Na rynku jest dużo środków do dezynfekcji powierzchni i narzędzie o to jeden




Ja również jako przyszła fryzjerka posiadam w domu środek do dezynfekcji,po mimo,że myję swoją szczotkę i grzebienie również dokonuje szybkiej dezynfekcji.
Czy zwracacie uwagę na higienę,którą przestrzega fryzjer?Piszcie w komentarzach.
                                                                       Pozdrawiam,MyLady:)

(Zdjęcia pochodzą z internetu.)

27 komentarzy:

  1. Musze koniecznie podpatrzeć następnym razem fryzjerkę, czy przestrzega higieny, bo nawet na to nie zwróciłam uwagi :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nigdy nie zwracałam na to uwagi, ale rzadko chodzę do fryzjera, wiec może dlatego. Staram się podcinać włosy w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się właśnie zawsze obawiam, że dostanę łupieżu jak kiedyś po wizycie u fryzjera :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Boje się chodzić do fryzjera, bo mam wrażenie, że mało gdzie odpowiednio dbają o higienę.

    OdpowiedzUsuń
  5. mega przydatny post! super! :)
    niestety nie widze, że mnie obserwujesz :(

    OdpowiedzUsuń
  6. trudno o tym myśleć ale to przerażające że taka wizyta może być przyczyną długotrwałej choroby

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dużo salonów zapomina o higienie.

    OdpowiedzUsuń
  8. oj niestety nie wszystkie salony tego przestrzegają:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Awesome products! Thanks for sharing *-*
    Great blog! I'm following you! Follow back? <3
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że łupieżem można się zarazić. Będę zwracać na to większą uwagę. Świetny post, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. great post as usual :)
    Kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja unikam salonów z brudnymi grzebieniami, już tam później nie wracam. Byłam raz w paskudnym salonie do dziś mam złe wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej ja to na szczęście nie chodzę do fryzjera, sama sobie podcinam włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zwracałam na to nigdy uwagi, a teraz od kilku lat nie odwiedzam już fryzjera, bo znajoma mi podcina końcówki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie zwróciłam nigdy uwagi na takie szczegóły ;) Często korzystam z fryzjera napewno zwrócę uwagę;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wstyd się przyznać ale nigdy nie zwróciłam na to uwagi! Ale masz rację, jest to mega ważne. Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczęśliwego Nowego Roku! :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawsze zwracam na to uwagę :) Jest to przecież bardzo ważne, a niewielu ludzi ma świadomość tego, że wszystko powinno być zdezynfekowane!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś chodziłam do fryzjera. Teraz końcówki podcina mi moja mama :)
    Szczerze mówiąc nigdy nie zwracałam na to uwagi. Ale owszem higiena jest bardzo ważna. A zwłaszcza w takich miejscach :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wyobrażam iść sobie do fryzjera, który nie przestrzega higieny. A fe!

    OdpowiedzUsuń