piątek, 8 stycznia 2016

Zawód fryzjera - część 1

Witajcie kochane :**
Zawód fryzjera- to temat,który może zaciekawi Was czytelniczki:)




Fryzjerstwo - jest jednym z najdynamiczniejszych rozwijających się zawodów.Współczesny fryzjer to nie tylko rzemieślnik również stylista,kreator i artysta.Jego rola nie ogranicza się tylko do wykonywanie usług,ale obejmuje także ;
- sprawowanie opieki nad klientem,(udziela porad i wskazówek dotyczących pielęgnacji)
- potrafi ocenić stan skóry głowy i włosów
- potrafi projektować i dobierać fryzury z godnie z życzeniem klienta,
- potrafi doradzić kolor i cięcie włosów do klienta
- potrafi wykonać zabieg przedłużania i zagęszczania włosów wraz z elementami perukarstwa

Wymagania stawiane przez klientów :
- dążenie do perfekcji
- wysoki poziom wiedzy teoretycznej
- kreatywność
- poczucie odpowiedzialności za wykonywanie zabiegu
- komunikatywność
- umiejętność zaspokojenia potrzeb klienta,np.podcięcie 2 cm nie będzie utratą 10 cm



We współczesnym fryzjerstwie zwraca się szczególną uwagę na nowoczesny sposób obsługi klienta.Ważne są wówczas :

- organizacja przestrzeni salonu
- kultura osobista i wygląda zewnętrzny pracowników
- dbałość o klienta
- punktualność
- przestrzeganie zasad higieny pracy
- udzielanie informacji
- utrzymanie porządku i czystości na stanowisku pracy

Jaki według was powinien być fryzjer ?  Na co patrzycie,gdy wybieracie salon?


Podbarwiam MyLady:)

30 komentarzy:

  1. no wlasnie, dobry fryzjer to niemalze jak psycholog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze pytam o opinie znajomych. Trudno znaleźć dobrego fryzjera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w dzisiejszych czasach brakuje fryzjerów z pasją:/

      Usuń
    2. Dokładnie. Najgorzej jak podetną więcej niż chcesz ;/ dlatego już nie chodzę :P

      Usuń
    3. No właśnie bardzo trudno znaleźć dobrego fryzjera z powołaniem...

      Usuń
  3. Ja zawsze proszę, żeby mi fryzjer doradził fryzurę, a najczęściej panie wzruszają ramionami i nic nie potrafią doradzić. Tragedia!
    Najlepszą fryzurę zrobił mi facet, pan w różowej koszuli, do którego niestety mam teraz za daleko.

    OdpowiedzUsuń
  4. mi się udało po 4 latach znaleźć fajną fryzjerkę :) trochę to trwało ale warto było !

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kosmetyki fryzjerskie ale być fryzjerka bym nie mogła, nie wyobrażam sobie siebie na tym stanowisku...

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym mieć zaufanego fryzjera w okolicy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio znalazłam wspaniałą dziewczynę, która wie co lubię i zawsze umie mi dobrze doradzić

    OdpowiedzUsuń
  8. fryzjer powienien słuchać czego oczekuje klient, potrafic doradzic a jak klient sie uprze to zrobić to o co prosi a nie kombinowac p swojemu :D i umieć liczyć centymetry ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie jak włosomaniaczki zostają fryzjerkami!
    Dla mnie najważniejsze żeby fryzjerka była sympatyczna. Byłam u wielu takich u których czułam się mega niezręcznie, bo nie chciały ze mną pogadać chociażby o pogodzie! I mega ważne jest dla mnie, żeby miała indywidualne podejście.
    Znalazłam na szczęście fajną dziewczynę w moim mieście, która rozumie że 2 cm to 2 cm, wie co będzie dobrze wglądało a co źle, potrafi doradzić i pokazuje mi jak ułożyć włosy żeby fajniej wyglądały. No i jest mega sypatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że będę dobrą fryzjerką :) :D

      Usuń
  10. Przede wszystkim fryzjer musi słuchać co się do niego mówi :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ukończyłam technika usług fryzjerskich i z doświadczenia wiem, że pierwsze co podczas wybierania salonu fryzjerskiego to opinia innych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wciąż nie znalazłam idealnego fryzjera, dlatego tak rzadko ich odwiedzam. Buziak Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  13. patrzę na portfolio, nie lubię też gdy fryzjerzy plotkują o wszystkim i wszystkich to nieprofesjonalne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fryzjer według mnie powinien przede wszystkim potrafić porozumiewać się z klientem.
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałam się kiedyś uczyć za fryzjerkę, no ale jakoś nie poszło .. Jednak znalazłam swoją idealną fryzjerkę i odwiedzam ją regularnie od kilku lat, potrafimy złapać wspólny język i włosy zawsze dobrze wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie fryzjerstwo rozwija się niezwykle dynamicznie
    Ale to dobrze, bo coraz częściej można spotkać stylistów fryzur, który od progu wiedzą co najlepiej podkreśli naszą urodę i umiejętnie dobiorą nam fryzurę

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi ciężko jest znaleźć dobrego fryzjera, który potrafi słuchać i wykonywać to czego się od niego chce

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie mam coś szczęścia do fryzjerów, jeszcze chyba nigdy nie byłam tak w pełni zadowolona z osiągniętego przez nich efektu.. Mam nadzieje ze w koncu kiedyś się to zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy wpis.

    Dla mnie idealny fryzjer to taki, który robi to, o co poproszę, a nie, to, co sam uważa. I wie, ile to centymetr, itp. Dwa razy w życiu trafiłam na takich fryzjerów - więc takie osoby są wyjątkowe. :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciężko znaleźć dobrego fryzjera, mi na szczęście już się to udało :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno nie byłam u fryzjera :D
    Myśle że najważniejszę są jego umiejętności, opinia klientów dobrze by było gdyby potrafił dobrze coś doradzić :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Trudno jest znaleźć dobrego fryzjera.

    OdpowiedzUsuń
  23. Naprawdę trudno znaleźć fryzjerkę któr anie tylko podetnie włosy ale też zasugeruje pielęgnacje :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Dobry fryzjer to prawdziwy skarb :)

    OdpowiedzUsuń